اقداماتی که بعد از کشیدن دندان عقل باید انجام داد

اقداماتی که بعد از کشیدن دندان عقل باید انجام داد


کشیدن دندان عقل ، جزء کار های ضروری می باشد زیرا در بیشتر مواقع وجود دندان عقل همراه با آسیب های جدی ای می باشد که کشیدن آن بسیار مفید تر واقع می شود اما سوالی که به وجود می آید این است ، اقداماتی که بعد از کشیدن دندان عقل بدون درد باید انجام داد چه می باشند ؟ برای دریافت پاسخ این سوال به متن های زیر در این مقاله توجه فرمایید .

اقداماتی که بعد از کشیدن دندان عقل باید انجام داد

در ابتدا باید گفت که عموما ، حفره ایی که از کشیدن دندان عقل به وجود می آید خود به خود بهبود می یابد و باید به درستی و سریع بهبود شدن آن کمک نمود ، که برای این کار رعایت کردن نکات گفته شده توسط متخصص الزامی می باشد ، زیرا با رعایت نکات لازم و مراقبت های اجباری از بروز مشکلاتی چون عفونت جلوگیری می شود و حفره به زودی و به خوبی خشک و ترمیم خواهد شد یکی از نکاتی که باید رعایت کرد ، استراحت کردن می باشد تا از خونریزی و تورم لثه جلوگیری شود . افراد باید به مدت ۲۴ ساعت استراحت کنند و در این زمان از ورزش کردن ، بلند کردن بار بپرهیزند همچنین در هنگام خوابیدن نیز باید سر را از نقاط دیگر بدن بالا تر قرار دهند تا فشاری به لثه وارد نشود ، به طور کلی باید از فشار آوردن به لثه پرهیز نمود تا از خونریزی جلوگیری گردد و روند جوش خوردن حفره نیز سرعت گرفته شود .

مورد بعدی از اقداماتی که بعد از کشیدن دندان عقل نهفته  باید انجام داد ، این است که در صورت ادامه داشتن خونریزی به چهار الی پنج ساعت ، می شود با قرار دادن یک کیسه چایی در محل خونریزی را متوقف کرد ، همچنین در روز اول بعد از کشیدن دندان عقل با قرار دادن کیسه یخ در صورت به مدت یک ربع از ساعت میتوان از بروز ورم صورت جلوگیری نمود . رعایت بهداشت در بعد از کشیدن دندان نیز ضروری می باشد و توصیه می شود عزیزان بعد از گذشت یک نصفه روز از جراحی دهان را به واسطه آب و نمک شست و شو دهند تا محل خالی لثه نیز ضد عفونی گردد .
افرادی که سیگاری هستند باید توجه داشته باشند که از مصرف سیگار به مدت ۴ روز بعد از کشیدن دندان خود اجتناب ورزند زیرا اینکار روند بهبود را طولانی کرده و سبب اسیب هایی بر محل می شود .

 

نکاتی در خصوص کشیدن دندان عقل

از دیگر اقداماتی که بعد از کشیدن دندان عقل بدون بخیه باید انجام داد ، این است که در چند روز اول فقط از غذاهای سبک و غیر سفت استفاده کنند که سوپ پیشنهاد عالی می باشد زیرا نیاز به جویدن ندارد ، بجای جویدن میوها از آب میوه طبیعی استفاده شود و توجه داشته باشند برای مصرف نوشیدنی ها از نی استفاده نکنند همچنین عزیزان باید از مصرف غذاهای داغ و تند اجتناب ورزند .
اما از نکات دیگر میتوان به پرهیز از تف کردن اشاره کرد و همچنین پرهیز از مصرف آسپرین زیرا سبب بهبود نیافتن حفره لثه می شود و در آخر اینکه مصرف داروهای تجویز شده فرد توسط متخصص ، سر وقت و کاملا دقیق باید مصرف گردد و در نهایت به کلیه نکات گفته شده توسط پزشک خود گوش فرا نهند تا هیچگونه مشکلی را تجربه نکنند .

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسدرباره مامقالات