درمان اندو دندان در کرج

درمان اندو دندان

درمان اندو دندان شاخه ای در دندانپزشکی است که به شناخت و درمان مشکلات ریشه میپردازد . دندان ، زمانی به درمان ریشه احتیاج پیدا میکند  که عصب ریشه دندان از بین رفته باشد و یا دچار پوسیدگی باشد.

عصب کشی دندان در کرج نیازمند انتخاب کلینیکی معتبر می باشد تا عزیزان بدون دیدن آسیب های پس از درمان ، معالجه شوند کلینیک دندانپزشکی ایران قطعا بهترین انتخاب برای درمان اندو دندان در کرج می باشد که عزیزان میوانند با انتخاب این کلینیک بهترین درمان را تجربه نمانید.

عصب در قسمت مغز دندان است و مجموعه ای از رگ های خونی در  دندان بوده که در مرکز آن قرار دارند ،  دندان اگر مورد  ضربه ، ترک و یا پوسیدگی عمیق قرار بگیرد بسیار دردناک میشود و موجب درد های شدید و آسیب جدی میشود.

مراحل انجام درمان اندو دندان در کرج

اولین قدمی که متخصص ریشه دندان  انجام میدهد تزریق بی حسی موضعی بر ناحیه دندان مراجع کننده است . اگر دندان فرد  نیازمند درمان ریشه باشد در فک بالا قرار گرفته  باشد تنها همان قسمت دندان و بافت اطراف آن بی حس خواهد شد اما اگر دندانی التهاب داشته باشد و در فک پایین وجود داشته باشد باید کل فک فرد بی حسی شود.

بعد از بی حس کردن ناحیه مورد نظر  متخصص درمان ریشه  دندان مورد نظر را به وسیله یک ورقه نازک که رابر دام نامیده می شود  را از سایر دندانهای شخص جدا می کند .  اینکار به علت این است که آب و شویندها و موارد شست  و شو دندان از ورود به داخل دهان منع شوند ومشکلی ایجاد نکند  .

سپس متخصص درمان ریشه دندان به وسیله فرز و ابزارهای مناسب تمام قسمت های پوسیده را بر میدارد و به بافت دندان و ریشه دسترسی پیدا میکند. سپس سوراخی را در تاج دندان ایجاد میکند تا به مغز دندان دست پیدا کند که اینکار نیز از طریق  ابزار مخصوص انجام میگیرند  سپس  وارد مرحله شکل دهی و یا پاکسازی کانال می شود که متخصص تمام باکتری ها و پالپ که ملتهب شده را از کانال ریشه از بین میبرد و کل کانال را ضد عفونی میکند. سپس مواد ضد عفونی کننده قوی و ضد باکتری کل ریشه دندان را پوشش میدهد تا از بروز عفونت به ریشه جلوگیری شود .

در نهایت متخصص درمان اندو دندان را با مواد مخصوص گاتا که با محیط دندان سازگار است  و گاهی است پر میکند و کانال ریشه پر خواهد شد.

درمان اندو دندان

عصب کشی دندان درد دارد؟

در بیشتر اوقات تاج دندان عصب کشی شده  مورد روکش قرار می گیرد و درصورت آسیب کمتر با ترمیم و رفع آسیب دیدگی  ترمیم میشود علت روکش برای تاج های آسیب دیده آن است که مورد عفونت قرار نگیرد و عمر طولانی را داشته باشد.

در کلینیک  دندانپزشکی ایران  مراجعین درد را در طول درمان ریشه دندان خود احساس نمیکنند چرا که دندان آن ها بی حس شده و حس درد به آن ها القا نمیشود اما پس از درمان و پس از رفع بی حسی امکان بروز درد در ناحیه آسیب دیده شده وجود دارد  که این درد از طریق داروهای تجویز شده  توسط متخصص مصرف شود  که این داروها از گروه مسکن می باشد همچنین در صورت وجود عفونت باید آنتی بیوتیک تجویز شده مصرف نمایند .

به طور کلی به علت اینکه در کلینیک دندانپزشکی ایران درمان با رعایت اصول کافی درمان انجام میشود امکان آسیب و درد بر ناحیه درمان شده و وجود ندارد و عزیزان میتوانند با خیالی راحت درمان خود را در این کلینیک انجام دهند.

هزینه درمان اندو دندان

هزینه عصب کشی دندان در کرج بستگی به موقعیت دندان دارد که کدام دندان نیاز به درمان ریشه داشته و دندان فرد دارای چند کانال ریشه بوده و مقدار آسیب دندان چقدر بوده است چرا که همه این مسائل به مقدار نیاز ترمیم و درمان ریشه تاثیر داشته و قطعا بر هزینه نیز موثر است بنابراین نمیتوان هزینه دقیقی برای درمان اندو دندان مطرح کرد عزیزان برای اطلاع دقیق از هزینه درمان اندو در کرج میتوانند به کلینیک دندانپزشکی ایران مراجع کنند و با معاینه توسط متخصص این کلینیک قیمت و هزینه تقریبی درمان به آن ها ابلاغ شود.