جراحی موکوسل در کرج با آدرس و تلفن

جراحی موکوسل در کرج

وجود کیست های کوچک در دهان و لب اتفاق شایعی است که همه ما بارها آن را تجربه کرده ایم، کیست های مخاطی دهانی اگرچه غیردردناک و موقتی هستند، اما رها کردن و درمان نکردن آن ها به دائمی شدن آن ها منجر خواهد شد. این کیست های مخاطی دهانی همان موکوسل ها هستند. برخی از موکوسل ها موقتی و گذرا هستند و فقط چند روزی مانع غذا خوردن و درست صحبت کردنمان می شوند و بعدا ناپدید می شوند، اما برخی دیگر از این موکوسل ها دائمی و آزاردهنده هستند، برای رفع و دفع آن ها راهی جز جراحی نیست از این رو برای آشنایی بیشتر با موکوسل، بهترین مرکز جراحی لثه در کرج و روش درمانی و جراحی موکوسل دهان در کرج با دندانپزشکی در کرج همراه باشید

موکوسل دهان چیست؟

موکوسل؛ کیست ها و تاول های هستند که درون آن ها مایعی از آب پر شده است. موکوسل  عموما روی لب پایین، روی لثه ها و یا داخل دهان به وجود می آیند، این کیست ها به علت جراحت های کوچک مانند گاز گرفتن لب، بریدگی یا شکافتن ایجاد شده و اغلب خود به خود و بدون نیاز به درمان ناپدید شده و بهبود می یابند. به عبارت دیگر در درون موکوسل یک غده بزاقی کوچک وجود دارد که علت بزاق دهان است، بزاق دهان از طریق همین غدد بزاقی وارد دهان می شود، بر اثر گاز گرفتن پیاپی لب و گونه این غدد بزاقی آسیب دیده و موکوسل به وجود می آید.

علت پیدایش موکوسل دهان و دندان چیست؟

• صدمه به وسیله ضربه
  • عادت به گاز گرفتن لب و بافت دهان
  • وجود التهابات و عفونت دهانی
  • بیماری های دهانی
  • عوارض مصرف برخی از داروها
  • آسیب دندان های مجاور
  • سوراخ کردن لب برای زیبایی

علائم و نشانه های موکوسل دهان چیست؟

• قابل حرکت و بدون درد
  • دارای بافت نرم، گرد
  • رنگ کاملا شفاف
  • دارای اندازه حدودا بین 2 تا 10 میلی متر
  • تورم شدید و قرمزی کیست

جراحی موکوسل در کرج

موکوسل بیشتر در کدام نواحی دهان ایجاد می شود؟

• داخل لب پایین
  • گونه داخلی
  • زیر زبان
  • سقف دهان

چه زمانی برای درمان موکسول باید به پزشک مراجعه کرد؟

• اگر کیست دهانی بیش از 3 میلی متر قطر داشته باشد.
  • کیست ظاهرغیرطبیعی داشته باشد.
  • اگر کیست دهانی مکررا ایجاد شود.
  • بیمار سابقه تروما ( جراحت و ضربه) نداشته باشد.

روش های درمانی ساده و خانگی موکوسل دهان و دندان چیست؟

روش های ساده درمانی زیادی برای رفع موکوسل دهان از جمله جراحی موکوسل در کرج وجود دارد. از استفاده از عسل و قرار دادن یخ بر روی کیست دهانی تا استفاده از جوشانده های مختلف؛ ما در این جا به دو روش ساده اکتفا می کنیم:

• استفاده از محلول آب ولرم و نمک دریایی دو تا سه مرتبه در طول روز. با توجه به خاصیت قلیایی این محلول تورم لب و دهان به سرعت کاهش می یابد.
  • استفاده از محلول آب و سرکه سیب دو تا سه مرتبه در طول روز. با توجه به خاصیت ضدعفونی کننده سرکه سیب، بزاق دهان تنظیم شده و کیست از بین می رود.

روش های درمانی موکوسل دهان و دندان چیست؟

بیشتر موکوسل های دهانی بدون روش درمانی و به سرعت محو شده و بهبود می آیند، اما در برخی موارد که کیست ها گسترده شده باشند و نیاز به درمان جدی باشد باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. در مراجعه به پزشک دو نوع درمان موکوسل وجود دارد:

• از بین بردن توده با استفاده از لیزر، جراحی و یا فریز کردن.
  • ایجاد مجرای جدید برای بزاق به وسیله شکافتن و دوختن لبه های دو شکاف.
  • تزریق داروهایی مانند استروئید به سطح موکوسل.

روش های پیشگیری از ایجاد موکوسل دهان و دندان

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد و آسیب حفره های دندانی می شود، بنابراین اولین اقدام جهت پیشگیری از ایجاد موکوسل دهانی رعایت بهداشت دهانی و استفاده از خمیر دندان های استاندارد و مناسب است، در مرحله بعدی غذا خوردن آرام و آهسته جهت پیشگیری از گاز گرفتن و یا جویدن لب و دهان و درنهایت حفظ آرامش و دوری از استرس برای افرادی که در حالت عصبی و استرس لب های خود را می مکند ویا گاز می گیرند، از جمله مهم ترین توصیه ها برای پیشگیری از ایجاد موکوسل دهانی ات.

نتیجه نهایی در مورد جراحی موکوسل در کرج

موکوسل یا کیست مخاطی دهان معمولا بی خطر بود و به زودی بهبود می یابد، اما در موارد خاص حذف کیست به روش جراحی روش قطعی درمان و جلوگیری از عود کردن دوباره کیست است. تنها با مراجعه به پزشک متبحر و کاردان و انجام فرایند درمانی و انجام آزمایشات مختلف و در نهایت جراحی می توان به بهبود سریع این بیماری و جلوگیری از ایجاد کیست های سرطانی کمک کرد از این رو شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه جراحی لثه در کرج و همچنین ایمپلنت دندان در کرج با مشاورین ما ارتباط برقرار فرمایید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند