متخصص ریشه دندان

بهترین متخصص ریشه دندان در کرج کیست؟

توسط: | برچسب ها: , | دیدگاه ها: 0 | فروردین 22ام, 1400

آیا به دنبال بهترین متخصص ریشه دندان کرج هستید؟ آیا می خواهید برای درمان ریشه دندان خود به کلینیک ها و دندانپزشک های معتبر در کرج مراجعه کنید؟

بهترین متخصص ریشه دندان کرج

ریشه دندان بخشی مهمی از دندان است که در صورتی که بهداشت مربوط به دهان و دندان به خوبی رعایت نشود و دندان ها آسیب ببینید، پس از مدتی آسیب وارد شده به دندان به ریشه آن سرایت می کند و در صورتی که برای درمان آن اقدام نشود، مشکلات بسیار جدی برای فرد به وجود خواهد آمد.

در نتجه بهتر است تا قبل از اینکه آسیب های وارد شده به دندان به ریشه آن سرایت کند، برای درمان دندان اقدام شود. اما اگر به هر دلیلی فرد موفق به درمان دندان خود نشود و آسیب ایجاد شده در دندان به ریشه آن سرایت کند، چه کار هایی می توان انجام داد و چگونه می توان ریشه دندان را درمان کرد؟

افرادی که به دنبال بهترین متخصص ریشه دندان کرج هستند باید بدانند که درمان ریشه دندان عبارت است از اینکه قسمت عفونی شده دندان به وسیله درمان اندودنتیک برداشته می شود که با انجام این کار احتمال عفونت کردن دندان در آینده کم خواهد شد.

درمان ریشه در کرج چگونه صورت می گیرد؟

برای درمان و انجام این کار ابتدا عوامل عفونی که در قسمت تاج دندان قرار دارند، برداشته می شوند و پس از آن کانال های ریشه دندان تعیین طول می شود و محتویات موجود در آنها توسط ابزار هایی که شبیه به سوهان هستند، پاکسازی می گردند.

در نتیجه کانال های دندان بعد از ضد عفونی شدن و پاکسازی با موادی که شبیه به پلاستیک هستند پوشانده می شود که این مواد از صمغ نوعی گیاه تهیه می شود و با بدن انسان سازگاری دارد.

لازم به ذکر است که انجام تمامی این مراحل به وسیله بی حسی موضعی صورت می گیرد و در فرآیند درمان، بیمار هیچ گونه دردی را حس نمی کند.

آیا زمانی که ریشه دندان درمان می شود و عصب کشی دندان در کرج صورت می گیرد، امکان مسواک زدن دندان مورد نظر و یا غذا خوردن وجود دارد؟

معمولا وقتی دندانی نیاز به عصب کشی دارد، شدیدا خراب است و دیواره های آن دچار آسیب شده است، در نتیجه در مواقعی که پانسمان بر روی دندان است، باید در خوردن غذا مراقبت کرد تا غذا به دندان پانسمان شده آسیبی وارد نکند.

همچنین در صورتی که پانسمان به طور کامل تخلیه شود، باید به متخصص ریشه دندان مراجعه شود و در صورتی که تنها قسمت سطحی پانسمان تخلیه شده باشد، نیازی به مراجعه نیست.

متخصص ریشه دندان

آیا درمان عصب دارای عوارضی نیز می باشد؟

مسلما انجام این کار نیز مانند هر درمان دیگری دارای عوارضی نیز خواهد بود که این عوارض از قبیل زیر هستند:

• معمولا هر دندانی دارای چهار ریشه است که در برخی از مواقع دندانپزشک در زمان درمان نمی تواند هر چهار ریشه را پیدا کند و یک ریشه در لثه باقی می ماند و در این صورت ممکن است که عفونت در دندان به وجود آید و عفونت به کل بدن راه پیدا کند. در نتیجه بهتر است که برای درمان ریشه دندان به بهترین متخصص ریشه دندان کرج مراجعه شود.
  • در زمان درمان، متخصص ارتودنسی در گوهردشت باید دقت داشته باشد که تمامی بخش های دندان را به درستی پر کند و اگر این کار را به خوبی انجام ندهد، ممکن است که کل دندان از کار بیفتد و لثه عفونت پیدا کند.
  • گاهی اوقات نیز بر اثر بی دقتی دندانپزشک، در زمان پر کردن ریشه ، دندان مورد نظر سوراخ می شود و در این صورت مواد پر کننده وارد دندان می شوند و از طریق سوراخ ایجاد شده خارج می شوند و این موضوع باعث می شود که دندان به خوبی پر نشود.

از این رو مراجعه به بهترین متخصص ریشه دندان کرج موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

چرا دندانی که عصب کشی می شود، بعد از درمان باز هم درد دارد؟

در روزهای اولی بعد از درمان ریشه و عصب کشی، به دلیل اینکه عصب ها و عروق دندان قطع شده اند، زخمی به صورت موضعی در اطراف ریشه به وجود می آید که این زخم ها باعث ایجاد درد در چند روز اول می شوند.

در نتیجه این درد ها طبیعی هستند و می توان به وسیله مسکن آنها را کنترل کرد. باید گفته شود که تمامی این درد ها در مدت چند روز و یا چند هفته به طور کامل خوب می شوند. اما اگر میزان درد شدت پیدا کند باید فرد مورد نظر حتما به دندانپزشک مراجعه کند.

هزینه انجام کار توسط متخصص ریشه دندان چقدر است؟

در رابطه با هزینه انجام این کار  و یا هزینه روکش دندان در کرج باید گفته شود که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد و در صورتی که این کار را توسط بهترین متخصص ریشه دندان کرج انجام دهید، مسلما هزینه انجام آن بیشتر خواهد بود.

درمان ریشه دندان در کرج هزینه خیلی زیادی را نیاز ندارد، اما میزان تخصص پزشک مورد نظر، تجهیزات به کار گرفته شده، کلینیک درمانی و … در میزان هزینه تاثیر گذار خواهند بود.

بسیاری از افراد به علت اینکه می پندارند هزینه انجام این کار زیاد است، از انجام آن سر باز می زنند و اقدام به کشیدن دندان عقل در کرج می کنند ولی باید بگوییم که در این صورت هزینه مورد نظر بیشتر خواهد شد، زیرا در چنین مواقعی باید هزینه بیشتری را برای جایگزین کردن دندان لمینتی و یا کامپوزیتی پرداخت کنید.

پس با این وجود بهتر است که برای درمان ریشه دندان اقدام نمایید. همچنین لازم به ذکر است که افرادی که دارای بیمه های درمانی هستند، باید بدانند که خوشبختانه هزینه انجام این کار توسط برخی از انواع بیمه های درمانی تحت پوشش قرار می گیرد و افراد می توانند به راحتی با استفاده از بیمه درمانی خود به درمان ریشه دندان اقدام کنند.

ارسال پاسخ